

Ik liep al een tijdje met dit idee. Ik ben dan wel gestopt met het dragracen in het Europees kampioenschap , maar het racen zit in mijn bloed. Als ik terug kijk vond ik het straat racen toch echt wel onwijs leuk. Zelf ben ik actief geweest in het Nederlands kampioenschap straat dragracen met Harleys van 1996 tm 2005 met 7 Clubkampioenschappen
Ik wilde weer een straat Harley Dragrace kampioenschap in Nederland opzetten. Niet te ingewikkeld, en voor iedereen met een Harley toegankelijk. Iedereen is druk, dus geen moeilijk gedoe met meerdaagse events en kamperen, nee. Gewoon s’ochtends je helm op, op naar Drachten de dragbaan, 1 of 2 kwalificatie runs en daarna racen en moge de beste winnen. Ik noem het de Street Twin Battle.
Waar ?
Het gaat om aankomende Dragrace op Drachten en wel op Zondag 12 Juni. Dit is een proffesionele wedstrijd, met een geprepareerde baan, een echte pro boom en vele andere klassen. De Street Twin Drag Battle is dus een extra klasse ! Voor meer info kun je kijken bij Dutch Hot Rod Association
Regels !
Ik haat regels maar helaas kunnen we niet zonder regels voor een leuke, en spannende dag !
Deze heb ik zelf verzonnen en ik sta open voor eventuele toevoegingen of aanpassingen maar dit is hoe ik het nu zie:
1) Je rijdt mee op een straat Harley-Davidson
2) Het moet een Streetbike zijn met spatborden, werkende verlichting en je moet minstens 200 km aan afstand kunnen rijden. Dus een normale tank en een laadsysteem, geen hulpstarters. En dempers, geen dragpipes !
3) Geen airshift of quickshift
4) Geen drag banden
5) Geen verlengde achterbruggen, geen wheeliebars.
6) Stepjes of treeplanken op de originele plek.
Je mag wel van mid controls naar Forward controls, maar niet andersom
7) Geen Turbos, geen lachgas, geen Methanol, gewoon benzine van de pomp
8) Verlopig maximaal 131 c.i.
9) Korte Burn-outs, geen rolling burn outs over de startlijn heen, dan ben je af en heb je verloren. ( we hebben veel deelnemers , we gaan niet achteruit staan hannissen ! )
10) We rijden mee op een officiele dragrace en de motoren worden gekeurd conform de regels van de D.H.R.A. Deze regels zijn hier na te lezen.
​
​
Hoeveel ?
De totale kosten zijn 115 euro voor een start licentie en 100 euro voor de kosten aan de promotor.
The King or Queen

The winner takes it all. We rijden in een pyramide, en er is maar 1 winnaar.
Hij of zij is de King of Queen van de Street Twin Battle !
​
In totaal is er voor 3500 euro waarde aan prijzen !!
De Winnaar mag voor 2500 Euro aan onderdelen uitzoeken bij de firma Zodiac
​
De Runner up (nummer 2) krijgt een Stage I tune inclusief Diag4Bike stick ter waarde van 800 euro uitgevoerd door Laseur
​
En als laatste hebben we ook nog een complete poetsbeurt voor de motor uitgevoerd door JK Motor Care. Deze prijs geef ik aan een persoon die uit de groep springt, door bv de meest unieke motor, of de meeste pech , door mij te bepalen !​
​
​
De hoofdprijs is door Zodiac aangeboden en wordt alleen gegeven als de Zodiac decal van dit evenement zichtbaar op je motorfiets is geplakt aan beide kanten. Het logo van Laseur Motoren Zodiac Street Twin Battle moet er sowieso op en bewijst dat je motor is gekeurd !
​
Sponsoren



Moet !
Ja dat is helemaal lekker, nu moet je ook nog van alles !!
​
Je moet een Helm dragen met minimal een ECE 2205 keuring, handschoenen die over de mouw gaan, stevige schoenen die over de enkels gaan en je jas en broek moeten aan elkaar vast geritst kunnen worden. Dus niet per se een pak. Let wel het gaat om je eigen veiligheid !
Je moet ook een KNMV licentie regelen. Onder Hoe Dan staat Hoe dan. De kosten zijn 115 euro. Deze kosten zijn er voor dat je verzekerd bent als je bv iemand aan rijdt. Je eigen verzekering dekt dit niet ! Alle schade aan je motor is voor jezelf.
​
Je moet je ook inschrijven bij de organisatie van de wedstrijd en hier zijn kosten aan verbonden van 100 euro. De organisatie is de DHRA. Jij betaald mij, ik betaal hun.
​
Als je bent ingeschreven krijg je een startnummer, dit gaat op volgorde van inschrijven. We beginnen met 701 enzovoorts. Ik zorg voor een sticker en zo plakken we je nummer op de wedstrijd op je motor.
​
Je moet met de door mij geleverde stickers op je motor rijden. Dit ivm sponsoren van de klasse en voor de organisatie zodat zij weten bij welke klasse je hoort
Let op !
Als de Zodiac Street Twin Battle om wat voor reden niet door gaat dan ben je het geld kwijt ! Ik doe dit alleen, regel en betaal alles en hou er niets aan over behalve mooie herinneringen ! De KNMV en kosten zijn gemaakt en bij Corona, oorlog of weet ik veel wat ben je gewoon je poen kwijt!
​
Ook mogen er geen rijders met club colors rijden van de gemeente. Ik kan er niets aan doen en de organisatie ook niet. Dus klagen bij de gemeente of onze regering maar niet bij mij. Wil je je jas niet uitdoen, schrijf je dan niet in want het mag niet.
Hoe Dan ?
stap 1: vul dit formulier in en registeer je.
Stap 2:
Betalen ! Als je Stap 1 gedaan hebt en daarvan een bevestiging via de mail hebt gehad stuur ik je een betaalverzoek. Deze gelijk betalen a.u.b. We rijden in een 32 veld. zijn er meer dan 32 dan moet je bij het kwalificeren zorgen dat je niet 33 of lager wordt want dan race je niet mee. Niet op tijd betalen dan maak je plaats voor iemand die wel serieus is.
​
Stap 3:
Aanmelden voor een licentie bij de KNMV. Je gaat naar de site www.KNMV.nl en klikt rechtsboven op licentie aanvragen. Ben je voor het eerst dan druk je op " registreer een nieuw account" of je logt in. Ben je dus nieuw alleen je email invullen en de verificatie code aanvragen. Als je die hebt alles invullen en door. Dan klik je op start licentie aanvragen, en je kiest Dragrace, daarna Street Legal en daarna Nationaal. Dan online je gezondheidsverklaring invullen en 115 euro betalen. Je hebt nu een start licentie en je bent klaar!
​
Dit moet allemaal voor 1 Juni !
Deelnemers
701) Kevin Wijk 1550 FXDX
702) Marcel ADHD Kampen 114 Road Glide
703) Gert-Jan Laseur 124 Dyna
704) Bart Hendriks op een originele opgevoerde Knucklehead uit 1940 !!!!!!
705) Edwin Jacobs 110 cvo of .......... ( in progress)
706) Kenny Thys Dyna 110
707) Stein S&S Knuckle 93 ci
708 ) Mario van Deve Baggers
709) Maarten Pellen Lowrider S M8 Star cam
710) Roel Bakker 2008 Electra 103 modified.
711) Niels Verwer Breakout 131 590 cam West Coast special
712 ) Mike Dehoog 131 Road Glide
713) Marcel Westerhuis Twin Cam Softail
714) Marko Streetmaker Moors 114 Softail 2020
715) Dennis Jonker 2018 128 Road Glide CVO
717) Danny Moors op een breakout 110 met pingel shifter
718) Marcel Thomassen 120R Street glide
719) Jimy Jordans Dyna 2008
720) Björn Bindels FXDB 107
721) René Bloem Street Glide T124 (foto)
722) Bas van den Berg SportGlide S&S 124
723) Alex Jochems met z’n 124 Fake Taxi Road Glide
724) Danny Kramer 128 S&S M8 Street Glide
725) Rick Ufkes 110 S&S Road Glide
726) Frank Botas FXDX 2003
727) Frank Souren Sportster 1200
728) Jeroen Stahlie Buell XB12R
729) Dennis Karssen StreetGlide 114
730) Kees van Bakel Sportster Sport