Frank zijn Street Bob deel 2
Frank zijn Street Bob deel 2

Deel 1 (in 2020 ) : Frank kwam zijn Street Bob 96 ci brengen om er een S&S 110 kit op te laten zetten. Dus een big bore kit, met meer compressie. Ook wilde hij een chest upgrade van S&S met een S&S oliepomp, plaat, 585 ez start nokkenassen en tappets. Helaas kwam ik er achter dat zijn krukas niet helemaal best meer was en deze heb ik vervangen door een S&S krukas. Ook is de injectie computer vervangen door een Thundermax. Nadat ik de motor wat ingerold heb op de Dyno en een basis mapping had gemaakt heeft Frank heeft de motor eerst rustig ingereden en enkele weken later heb ik m afgesteld op de Dyno.

Deel 2 (in 2022) : Ongeveer 1 1/2 jaar later is de motor weer terug. Nu gaan we als extra S&S cylinderkoppen monteren, en een grote 58 mm Throttle body van S&S. Ook moet er op deze throttle body een ander type luchtfilter, namelijk van een Touring ivm met de grootte van het gat en de positie van de bouten. Om de boel wat op te vrolijken zijn er hele fraaie klepdeksles van Ness toegevoegd en heb ik de onderste klepdeksel zwart gepoederd.

image0 6.jpeg

Deel 1: De motor geeft een mooi vlak koppel met meer dan 170 Nm en 113 pk op het wiel wat ook heel lekker is voor een Dyna !

Deel 2: Duidelijk is wat de koppen in combinatie doen met de 585 nokkenassen en dat is 15 procent meer power boven de 3500 toeren zonder echt veel te verliezen onderin.

Gebruikte onderdelen

Deel 1:
S&S 110 Big Bore kit met CP zuigers
S&S Chest upgrade met 585 EZ start cams
Thundermax computer
Deel 2 :
S&S koppen
S&S 58 mm Throttle Body

COVER.JPG

Is er een artikel van deze motor in Bigtwin geschreven ?

klik hier om te lezen. 

Bigtwin artikel

Doet de link het niet, dan is er geen Bigtwin artikel van !

Gebruikte Laseur Stage :