Dyna van Kenny met 103 Screamin Eagle kit
De 2006 Dyna van Kenny was qua motor helemaal standaard. Kenny had een Screamin Eagle kit op de kop getikt via via maar deze was helaas voor een 2007 en later type Dyna. De kit bestaat uit cilinders met 3 7/8" boring, met Mahle high compression zuigers, CNC gefreesde en bewerkte cylinderkoppen en nokkenassen. Marcel wilde deze gaan monteren voor Kenny. De 2006 Dyna is een soort van hybride motor, het blok is eigenlijk een " oude" Twin Cam met maar 1450 cc, met de korte slag krukas van 4" en de kit is gemaakt voor de 4 3/8" slag. S&S had de juiste krukas en na even grofweg passen in de zaak heb ik de krukas gemonteerd voor Marcel. Daarna heeft hij de motor afgebouwd en weer terug gebracht.
Het starten was nog even een dingetje, het bleek dat de brandstof leiding in de tank lekte en ook gaf de fuel regulator problemen. Na dit te verhelpen bleek ook dat de Idle air motor, die bepaald hoeveel lucht er naar de motor gaat met gesloten gasklep niet meer helemaal in orde was. Ook had deze motor nog de 8 graden injectoren en die wil je niet, dus deze ook maar vervangen voor 25 graden injectoren. Ook vonden we nog een klein electrisch probleem en eindelijk doet de motor starten en lopen.
Mechanisch is er helemaal niets mis met de Scremin Eagle kit en na wat afstellen met de gemonteerde Thundermax geeft de motor een flink aantal pk's en een sterk koppel. Dit wordt nog beter, want na het inrijden kan ie nog wat scherper gezet worden. In ieder geval een enorme winst in procenten, groen is nu, en rood was hoe Kenny zn bike werd gemeten voordat de krukas en kit met nokkenas in de motor ging ! Nu is het een echte club style motor !
Gebruikte onderdelen
Screamin Eagle 103 kit
25 degrees injectors
Thundermax EFI
S&S 4 3/8" krukas
Is er een artikel van deze motor in Bigtwin geschreven ?
klik hier om te lezen.
Doet de link het niet, dan is er geen Bigtwin artikel van !
Gebruikte Laseur Stage :