2022 CVO roadglide upgrade
2022 CVO roadglide upgrade

De allernieuwste en dikste CVO Roadglide met de 117 motor. De klant wilde wat meer power erin. Zijn vorige 2018 CVO RG had wat problemen met de olie pomp in het verleden, dus wilde hij, ondanks de verbeterde pomp van Harley toch ook gaan voor de S&S pomp en plaat. Better safe then sorry. Hij koos voor de Laseur Stage 3 met de Star 30-30 cam. Aangezien de voorbochten van de 2020 modellen een stuk kleiner zijn dan die van de modellen er voor heb ik deze bochten vervangen door een set van Supertrapp en het stukje onder de bak door origineel Harley van een 2020 model. Verder is het luchtfilter vervangen door een Ventilator model omdat het originele CVO filter bij mensen met lange benen gewoon hinderlijk in de weg zit.

Bij de stage 3 zit dus een S&S oliepomp met de cam support plate, een mooie dikke kettingspanner, 4 tappets met billet tappet cuffs. Uiteraard een nokkenaslager zonder kooi en last but not least de upgrade naar de Star 30-30 cam. Om de boel sneller te monteren zitten er ook verstelbare stoterstangen bij.

image0 6.jpeg

Het afstellen doe ik met Diag4Bike en helaas had ik wat moeite met de afstelling. De motor gaf een dip rond de 3000-3500 toeren en op de air fuel meter mas duidelijk te zien dat de motor hier brandstof te kort kwam. Ik kan wel meer geven op de computer maar er was gewoon niet meer. Max had zelf nog 5.5 injectoren liggen en deze zijn groter dan de standaard 4.38 injectoren. Dus deze erin gedaan en weer opnieuw met nu wel een prachtig resultaat. Max had hiervoor een 131 en nee dit is zeker niet hetzelfde, maar de Star Cam trekt er behoorlijk aan en geeft veel power.

Gebruikte onderdelen

S&S chest upgrade
Star 30-30 cam
SE injectoren 5.5
Ventilator luchtfilter
Jekil and Hide dempers
Supertrapp voorbochten met oem 2020 crossover

COVER.JPG

Is er een artikel van deze motor in Bigtwin geschreven ?

klik hier om te lezen. 

Bigtwin artikel

Doet de link het niet, dan is er geen Bigtwin artikel van !

Gebruikte Laseur Stage :