Bij deze motorfiets is uitgegaan van een Standaard Heritage Springer. Allereerst is de hele motorfiets kaal gestript en heb ik het blok, het complete primair en het spuitwerk verkocht. Het frame is helemaal origineel Harley-Davidson. De achterkant heb ik mooi rond geslepen en het frame is opnieuw gepoederd. Het blok is een S&S 93" Shovel en komt compleet met een S&S ontsteking. De versnellingsbak is standaard 5-bak van Harley. Het primair is een 3" belt drive van Zodiac, en de koppeling is voorzien van een lock-up, om het vermogen van deze dikke Shovel goed aan te kunnen zonder veel kracht nodig te hebben in de hendel.

Het achterwiel is origineel, alleen heb ik alles zwart gepoederd en de spaken zijn extra dikke rvs spaken van Haan Wheels. Het voorwiel is ook omgespaakt naar 21". maar is verder origineel, net als de remmen, de remschijven en de secundaire belt drive. De olietank is RVS en komt van L&L choppers. De hydraulische koppeling is van Performance machine en de hendels zijn van RST. Remleidingen van Goodridge met zwarte carbon cover. De voorvork, risers en koplamp zijn origineel Harley en ook allemaal zwart gepoederd. Ook zijn de treeplanken van Zodiac maar dan ook zwart gepoederd. Tank is ook Zodiac, net als de flat fender achter. De fender zit vast aan de achterbrug en veert mee met de brug. De primaire kap en de kentekenplaathouder zijn zelf gemaakt. De uitlaten zijn dragpipes van Zodiac. Het achterste gedeelte is afgezaagd en ik heb er 2 maal stepped RVS buizen opgelast. De uitlaten zijn ingewikkeld met band van Zodiac.

​Het zadel is een LaPera en is opnieuw bekleed met het leer van een oude jas van Bob. Het spuitwerk is matgrijs. De bedrading is origineel Harley-Davidson en is uitgekleed. Geen knopjes op het stuur maar gewoon een contactsleutel met een startfunctie, dus starten zoals in de auto. Al met al een oud uitziende chopper, met de rijeigenschappen van een nieuwe.

  • Facebook - White Circle

© 2020 gemaakt door Gert-Jan Laseur