Voor deze Dyna heb ik een speciale racemotor van S&S besteld. Deze komt los in onderdelen en je moet zelf nog de hap in de achterste zuiger en de klep pockets frezen. De 126" heeft een kortere slag dan de 124 en een grotere boring. Daardoor loot ie meer toeren bij dezelfde zuigersnelheid en zal er meer vermogen zijn doordat je meer toeren kan draaien. 

De nokkenassen zijn 640 Gear driven EZ start Cams maar er is sprake van extra kleplift doordat er tuimelaars bovenin zitten met meer ratio. Ook zijn de koppen speciale B@ koppen van S&S met enorme inlaatkleppen, een ovale inlaat poort en grotere uitlaatkleppen met ook een grotere poort. Het inlaatspruitstuk is dus ook heel anders en zit wat hoger en ook moet je een speciale uitlaat maken. Ik heb extreem dikke bochten genomen en een enorme demper aangezien je anders zo van de weg wordt gehaald. 

De motor is voorzien van Ness onderpoten voor dubbele remmen voor, betere schokbrekers en ook het beroemde true track systeem om hoge snelheden te kunnen rijden. De belt heb ik eraf gehaald voor een dikke ketting. De bak is een 5 bak van Harley met een sterkere trapdoor. De koppeling is verzwaard met gewichten zodat hij en bedienbaar blijft maar wel veel vermogen kan houden. 

Het injectiesysteem wordt geregeld met een Thundermax computer. De motorfiets is zenuwachtig in de stad en wil continu gevoerd worden. Maar als je het gas open draait man man , ongeëvenaard !

  • Facebook - White Circle

© 2020 gemaakt door Gert-Jan Laseur