Welkom! Hier inloggen. Nieuwe klant? Hier registreren
Winkel

Laseur is geopend: 

 

Di tm. vrij van 09.30 tot 18.00

 

Zaterdags van 09.30 tot 17.00

 

 

Laseur Motoren

 

Markerkant 1115

 

1316 AE Almere

 

036 5346244

 

info@laseur.nl  

 

Klik hier voor de route

Dealer van
Nieuwsbrief
Klik hier om u in te schrijven op onze nieuwsbrief

Afstellen en Testwerk op Vermogensbank.


Een vermogensbank meet het aantal achterwielpk's die een motorfiets levert en het motorkoppel. Een vermogensbank meet de hoekversnelling die het achterwiel van de motor geeft aan de rol van de Testbank. Een computer zet deze versnelling om in achterwiel pk's en omdat het toerental ook wordt gemeten kan het koppel van de motor ook worden uitgerekend. De bekenste testbank is wel de Dynojetbank. Zelf hebben wij een TOVAMI testbank welke is voorzien van een zwaardere rol, zodat de meettijd tijdens een test langer is dan bij een Dynojet testbank. Ook is de TOVAMI bank voorzien van een grotere diameter rol zodat de kans op wielspin veel kleiner wordt. Verder is de TOVAMI bank voorzien van een extra sterke startmotor zodat moeilijk te starten extreme fietsen, welke nog niet goed lopen makkelijk met behulp van de bank te starten zijn. Onze bank is dus speciaal ontwikkeld voor motoren met een hoog koppel (Harley-Davidson en Ducati's) of veel Pk's!


Uiteraard is er ook een werfelstroomrem aan de bank gekoppeld wat je nodig hebt voor het afstellen van injectiemotorfietsen. Wij hebben al lange tijd ervaring met het afstellen van zowel carburateur en injectie motorfietsen.


 In combinatie met onze dubbele uitlaatgastester kan uw motorfiets op onze bank perfect afgesteld worden. Bij injectiemodellen en Harleys met dubbele carburateur is dit perfect!!! Je kunt dus de motorfiets per cylinder afstellen. Vaak is het afstellen van de motor iets wat er bij inschiet, mensen kopen andere uitlaten, luchtfilters, nokassen, ontstekingen enzovoort en schieten qua vermogen, koppel, benzineverbruik etc. eigenlijk niets op. Laat bij elke verandering van je motor nakijken of je er daadwerkelijk wel wat mee bent opgeschoten.


Met een nieuwe bank, met een nieuwe gastester, nieuwe computers, een nieuwe afzuiging, en veel meer koeling zijn we klaar voor het nieuwe tijdperk van Harley-Davidson motoren. Of je het leuk vindt of niet, je Harley of Buell rijdt alleen nog maar met een computer. En behalve een mechanische monteur, heb je nu ook een injectie specialist nodig. So be it. Zelf race ik al jaren met injectie en ben ik op cursus geweest bij S&S in combinatie met Dynojet , heb ervaring met S&S injectie, Motec injectie, Daytona Twin Tec injectie, Dynojet PowerCommander, Delphi (Harley-Davidson), Magnetti Marrelli (Harley-Davidson) , D.T.A. injectie en DirectLink. Heb je een ander systeem, bel even, het is geen probleem, de meeste systemen werken op gelijke wijze, het is immers een spel van meer of minder brandstof in combinatie met het ontstekingstijdstip.


*) Let op: een Vermogensbank liegt nooit, het zijn eerder de mensen die hem bedienen!


*) Veel gehoorde kreet in HD-land: ach, die pk's zeggen me niets, het gaat om koppel en hoe soepel de motor rijdt. Ook dit is uiteraard een mooi verhaal maar helaas meet de bank ook het koppel waarin duidelijk het karakter van de motor is af te lezen. Koppel is immers de trekkracht van de motor.


*) Testen slecht voor de motor? Uiteraard moet je niet een pas gereviseerd blok vol open op een testbank zetten. Waarneer de motor eenmaal is ingereden is het testen op een bank niets slechter dan rijden op de weg. De motor wordt zelfs iets minder zwaar belast dan op de weg want van rijweerstand is er uiteraard geen sprake. Ook wordt het blok d.m.v. luchtkoeling op de juiste temperatuur gehouden. Uiteraard wordt er tijdens het testen gekeken of de motor niet te arm of te rijk loopt wat uiteindelijk resulteert in een langere levensduur van de motorfiets.


!! Bel voor een afspraak en laat je motor eens goed afstellen !!


Klik hier voor wat voorbeelden van klanten die hun motor hebben laten afstellen.

Sluiten