Welkom! Hier inloggen. Nieuwe klant? Hier registreren
Winkel

Laseur is geopend: 

 

Di tm. vrij van 09.30 tot 18.00

 

Zaterdags van 09.30 tot 17.00

 

 

Laseur Motoren

 

Markerkant 1115

 

1316 AE Almere

 

036 5346244

 

info@laseur.nl  

 

Klik hier voor de route

Dealer van
Nieuwsbrief
Klik hier om u in te schrijven op onze nieuwsbrief

25-27 Mei 2013 Santa Pod Engeland

 

 

De eerste wedstrijd alweer, helaas geschrapt voor de UEM series joost mag weten waarom? De baan van Europa, met zoveel sfeer, maar goed. Door het schrappen van de UEM status van de eerste Santa Pod wedstrijd veel minder deelnemers en slechts 5 in Pro-Stock Bike. 1 Buell, 4 Suzuki's. Het trainen ging best goed en we stonden het hele weekend als eerste gekwalificeerd. Een 7.28 met 177 mph komt aardig in de buurt van mijn Persoonlijk Record. Duidelijk is dat de echte snelle mannen ( en vrouw) er niet waren, anders had ik nooit eerste gestaan met een tijd als deze.  

 

 

 

De eerste ronde had ik een Bye run en dus door naar de halve finale. In de halve finale trof ik Martin Newbury die door de sterke zijwind op mijn baan kwam en dus door naar de finale. Al ruim voor de finish afgesloten. In de finale ging het niet helemaal goed en mijn reactie tijd was heel slecht. Toen ik de motor launchde haperdere de motor voor ruim 0.6 seconden en bleef het toerental hangen op 5400 toeren. Daarna ging de motor eigenlijk heel goed maar de tijd was eigenlijk heel teleurstellend. Ik was aan het inhalen maar te laat. Verloren met een verschil van 0,05 seconden. Al met al toch een goed weekend en een tweede plaats! Het probleem is dat de eerste 200 meter best goed gaan maar ik achterin echt snelheid tekort kom. Ik moet echt serieus nadenken hoe dit komt.  

 

 

 

10-12 Augustus 2012 Nitrolympics

 

Dinsdagmiddag om 15.00 geland en terug van vakantie, snel op de fiets na de zaak om alvast wat klaar te zetten voor de komende race. Woensdag gewerkt wat een beetje uitliep tot 19.00 en toen snel de aanhanger en camper ingepakt om Donderdagochtend af te reizen naar Hockenheim, voor de Nitrolympics. Het begon al goed want bij Ede stonden we al met pech met de camper. Na wat noodreparaties weer op weg en smiddags op tijd aanwezig in Hockenheim. Heerlijk om al de bekenden weer te zien maar overal werd er gemopperd over de conditie van de baan. S'avonds een rijders meeting en toen de organisatie meerdere malen vertelde dat de baan best ok was wist ik dit is foute boel. En jawel, de baan lag er bij als een soort grindpad. De formule 1 had geklaagd over teveel rubber op de weg, en iemand is op het briljante idee gekomen om het asvalt te stralen met 600 bar water en wat zand. En per ongeluk ook maar de dragstrip gedaan....... ooooopsie.

 

Er werd besloten vrijdag alleen te rijden met auto's en dan zou er gekeken worden hoe verder. De autos spinden allemaal alle kanten op en het leek een ramp. Zaterdag mochten de motoren wel. Ik heb de koppeling slapper gemaakt, het start toerental drastisch verlaagd en onsteking uit de motor gehaald de eerste drie versnellingen. Helaas moest ik als eerste en kon ik niet zien wat de anderen deden maar ik ging best ok. Geen wereldtijd maar een mooie strakke run en de eerste tijd stond, een 7.8. Ik denk dat de rest overmoedig werd en iedereen rookte zijn band op.

 

Aan het eind van de dag verbeterde de snelle mannen zich en uiteindelijk stond ik op een zesde plaats op zaterdagavond. Problemen had ik zeer zeker , want de motorfiets haperde steeds in de zesde versnelling en kwam daardoor niet goed op topsnelheid. Ook kwam ik niet toe aan het afstellen van de injectie vanwege het haperen. Het vreemde was dat ie prima liep in 1 tm de vijfde versnelling. De hele nacht doorgesleuteld en ongeveer om 02.30 naar bed.

 

Zondagochtend, raceday, werd ik gewekt door een official die me vertelde dat ik over 5 minuten moest rijden. Uit m'n slaapzak direkt in het racepak, crew uit bed getrokken en naar de start zonder ontbijt en koffie enzovoorts. O ja, dit is Duitsland, dus het duurde nog drie kwartier en ik stond daar als enige :)

 

De eerste run reed ik tegen Engelsman Martin Newburry. Ik had een hele snelle reactie van 0,087 tegen een 0.276 en ook reed ik een snellere tijd. Martin had beter gekwalificeerd en stond op de betere rechterbaan maar ik was door! Helaas haperde de motor weer en reed ik maar 276 km/uur.

 

De tweede ronde moest ik tegen Ogge, meervoudig kampioen, bovenaan in het 2012 kampioenschap en redelijk onverslaanbaar. Ook tegen Ogge weer erg snel op de lampen, een 0,070 tegen een 0,0270 dus 0,2 seconden voorsprong had ik al. De motor ging na wat veranderingen er erg hard vandoor maar helaas weer inhouden in zes en nu nog erger. Ik haalde maar 265 km/uur en Ogge kwam mij voorbij op de finish met 300 km/uur. Het leek wel of ik stil stond. Maar nu de grap, ik reed een 7,539 en Ogge een 7,349. Ik was er dus al en had Ogge er uit gereden puur op reactietijd, whole shot win en die zijn het mooiste :) 

 

De derde ronde had ik een Bye-run, dwz een run zonder tegenstander en als de motor het doet en je rijdt op motorpower de eerste 18 meter ( 60 Ft) dan ben je automatisch door naar de volgende ronde. De andere twee waren Kalle Lyren die tweede staat in het kampioenschap en Fredlund, die derde staat en momenteel houder is van het Europese record.  

 

Toen we de motor startte wilde hij afslaan als ik iets gas gaf. Hij liep eigenlijk alleen stationair. Ik dacht na 2-3 maal gasgeven dat waarschijnlijk de tps (throttle position sensor) van de injectie stuk was. Ik ben toen maar in zijn derde versnelling alleen op de koppeling naar de start geprutteld en zo heel rustig de baan af gereden. De omroeper beweerde dat ik mijn motor aan het sparen was maar ik en m'n crew wisten wel beter........ Fredlund won makkelijk van Kalle Lyren dus ik stond in de finale, voor het eerst !!! in UEM Pro Stock Bike en ik moest tegen Fredlund.

 

Terug in de pits bleek er een gebroken draadje te zijn bij de tps sensor en het repareren ging makkelijk. De finale ging goed, weer een mega snelle reaktie van 0,064 tegen een 0,185 en ik reed mijn snelste run van het weekend, met 285 km/uur maar Fredlund was te snel en reed met halverwege de baan voorbij en won. 

 

Al met al zeer blij met de tweede plaats, ik had het hele weekend heel sterk gereden en heb het kampioenshap toch even lekker door elkaar gegooid door Ogge er uit te rijden in de tweede ronde.  

 

 

15-16-17 Juli Drachten Internationals

 

 

Weer de dreiging van regen en slecht weer het hele weekend. Uiteindelijk viel het erg mee tijdens de wedstrijden en het bleef voornamelijk droog. Ik ben deze keer niet in TopGas gaan rijden maar in Funny-Bike. In Funny-Bike mag zo'n beetje alles, Turbo en of lachgas en in principe zijn deze motoren een stuk sneller dan de mijne, aangezien in atmosferisch rij en gewoon op benzine. Vrijdag 1 run gereden met als gevolg 2 maal de toerenbegrenzer in de eerste en tweede versnelling en heel veel wielspin. De baan was voor mijn fiets nog niet helemaal in orde. Zaterdag ging het wat beter alleen na 200 meter kreeg ik heel veel wielspin en ging mijn motor alle kanten op en moest ik wel afsluiten. Ook heb ik bij de start veel vermogen weggehaald om goed weg te komen. Het resultaat was een 7 ,5 en ik stond hiermee ruim op de eerste plaats, aangezien de rest niet onder de 8 seconden kwam.

 

Op autosport.nl stond ook een artikel :http://www.autosport.nl/news/23143/dragracing_europees_geweld_in_drachten_(7).html

 

 

 

 

17-19 Juni Dragten Dragraces ( Nederland) 

 

Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd en ik had er zin in. Drachten is een goede snelle baan en aangezien ik de noordelijke landen dit jaar links laat liggen pak ik Drachten er lekker bij !! Op 19 Juni ben ik jarig dus wat een mens nog meer. Nou, daar kan ik kort in zijn, mooi weer bijvoorbeeld is er 1 van. Vrijdag was het weer nog wel redelijk, maar het was koud en vochtig dus vrijdag ben ik lekker thuisgebleven want als ik onder deze omstandigheden ga reden is dit meestal vragen om versnellingsbak problemen omdat de motorfiets dan heel veel wielspin gaat krijgen met alle gevolgen van dien. Zaterdag was het ook heel veel regen en ik ben dus niet gegaan. Zondag is de wedstrijd door het slechte weer afgelast.

 

27-30 mei Main Event Santa Pod  UEM ( Engeland)

 

 

Voor de Pod heb ik de injectie aangepast  op mijn motor. In plaats van 2 injectoren heb ik er nu 4, 2 extra standaard Harley injectoren om de benzine al wat eerder in te spuiten en de inlaatlucht wat meer te koelen. Ook hebben we een nieuwe crewmember, Patrick i.p.v. Rick, die er blijkbaar geen zin meer in had. Op de Pod ging alles even anders dan gepland. De weersomstandigheden waren bizar, er stond een hele harde wind en de baan was koud en moeilijk te berijden. Ook was er een nieuw merk traction compund wat de baan niet ten goede kwam. Ik had dus een nieuwe set-up gemaakt voor mijn injectie om zo te proberen wat extra vermogen te vinden.

 

Kampioen van vorig jaar Ulf Ögge was er niet, omdat zijn motor dusdanig stuk gegaan was een paar weken geleden tijdens testen. Ook was Dave Beck al tijdens het opwarmen zo kapot, dat hij naar huis ging. Dave Beck had 2 weken geleden al een 7,04 gereden wat sneller is dan het europese record. Maar er was meer aan de hand, Jesper Tiel heeft 2 extra raceblokken gekocht bij Starracing en dit zijn de oude raceblokken van S&S Chip Ellis die hier 6,91 mee reed in Amerika. Zelfs meester afsteller George Bryce was overgekomen uit Amerika om Jesper te helpen. Ook Lyren heeft een compleet nieuwe motor die nu geen 1650 cc is maar 1750 en dit moet ook een kanon zijn. Deze motoren hebben dus allemaal potentie om sneller te gaan en eigenlijk is het wachten op de eerste 6 seconden run in PSB. 

 

Tijdens de eerste run gebeurde er wat vreemds. Na de start en burnout sloeg de motor af. Dit is op zich vreemd want dat doet ie anders nooit..... Ik dacht nog even, misschien komt het door de injectie maar toen Federico het blok probeerde rond de draaien zat de motor vast en we zijn dus snel naar de pits gegaan om te kijken wat er was.

 

Na inspectie bleek dat er een grote moer los was gelopen van de krukas en wat een mazzel dat de motor afsloeg i.p.v. heel veel schade. We konden dit redelijk simpel repareren en waren ruim op tijd klaar voor de tweede qualificatie.

 

Geen records in de eerste ronde, Fredlund was de snelste met een 7.3 run en iedereen had niet echte goede tijden. De wind was erg hard en de grip was ver te zoeken.

 

 

De tweede run op zaterdag was dus eigenlijk de eerste voor me dit jaar. Jesper Thiel deed wat ie moest doen en reed een 7,25, wat de snelste tijd bleef. Mijn motor launchde goed, maar ik had veel wielspin en helaas toen ik naar zijn 4 schakelde ging de motor zo goed als uit. Mijn gashendel was losgetrild dus ik dacht dat dit de reden was.

 

Terug in de pits alles nagekeken. Helaas ook een grote storing in de datalogger dus geen data om op terug te kijken. We hebben de accus vervangen, alle stekkers en bedrading nagekeken, maar niks te vinden.

 

De volgende dag weer een matige dag met steeds een dreiging van regen, koud en echt heel, heel veel wind. De derde run was een copie van de tweede, precies op dezelfde plek inhouden en stotteren. Er moest nu wel wat veranderen want nu stond ik dus wel op de één na laatste plek en moet dan gelijk tegen 1 van de snelste rijders maandagochtend op de wedstrijd dag. Dus weer alles gecheckt en nu dan ook maar de dubbele injectie er af gehaald. Deze run ging een stuk beter en ik reed een 7,5 goed voor een zevende plaats.

 

Helaas was de wedstrijd dag gevuld met alleen maar regen en is er niet meer gereden. Het UEM circus gaat 10 - 12 juni naar zweden maar deze sla ik over. Wel rij ik 17-19 Juni in Drachten Nederland.

 

  

Het Laseur Pro-Stock racing team wordt gesteund door:

 

Eurol olie, Jongerius Accountant bureau AmersfoortZodiac,  Robarcko Startmotoren AlmerePolijsterij Torsing Hilversum, Taxatiebureau Idex , Motorblad Bigtwin , Hagon Shocks Morren Barneveld

 

 

 

 

 

Sluiten